- اکبری، حکیمه؛ خلجی؛ حسن؛ شفیعزاده، محسن (1386). «تأثیر بازیهای بومی و محلی بر رشد مهارتهای جابهجایی پسران 7 تا 9 ساله»، نشریۀ حرکت، 34(34)، [MO1] ص 45-35.
- دهقان، فائزه؛ بهنیا، فاطمه؛ امیری، نسرین؛ پیشیاره، ابراهیم؛ صفرخانی، مریم (1389).«بررسی تأثیر استفاده از تمرینات ادراکی حرکتی بر اختلالات رفتاری کودکان پنج تا هشتسالۀ مبتلا به اختلال کمبود توجه – بیشفعالی»، تازههای علوم شناختی، 3(12)، ص 96-82.
- سلطانی خدیو، کبری؛ کمالی، محمد؛ رفیعی، شهلا؛ تقیزاده، قربان (1393). «بررسی همبستگی بین آزمونهای کفایت حرکتی بروینینکز ازرتسکی و مقیاس رشدی - حرکتی پی بادی در ارزیابی مهارتهای حرکتی کودکان آموزش پذیر مبتلا به ناتوانیهوشی»، پژوهش در علوم توانبخشی، 2(10)، ص 314-306.
- سورتجی، حسین؛ سازمند، علی حسین؛ کربلایینوری، اشرف؛ جدیدی، حبیبالله (1387). «تأثیر درمان یکپارچگی حسی بر مهارتهای حرکتی درشت و ظریف کودکان ۵ تا ۷ ساله با نشانگان داون»، فصلنامۀ علمی پژوهشی توانبخشی، ۹(۲)، ص ۴۱-۴۱.
- عمارتی، فرشته سادات؛ نمازیزاده، مهدی؛ مختاری، پونه؛ محمدیان، فاطمه (1390). «تأثیر بازیهای دبستانی منتخب بر رشد ادراکی- حرکتی و رشد اجتماعی دختران 9-8 سال»، مجلۀ پژوهش در علوم توانبخشی، 5(9)، ص 661-73.
- کاظمی، یاسمین؛ حیرانی، علی؛ قباد محرابیان (1395). «تأثیر بازیهای بومی بر رشد حرکتی و پرخاشگری کودکان پیشدبستانی»، رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی، 8(4)، ص 606-593.
- هومن، حیدرعلی (1386). شناخت روش علمی در علوم رفتاری، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
- American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5®). American Psychiatric Pub.
- Brown, L., Walkley, J., & Holland, B. (2004). Relationships between physical activity and fundamental motor skill proficiency in Victorian children. In ACHPER National Conference Proceedings, University of Wollongong.
10. Bruininks, R.H. (1978). Bruininks-Oseretsky test of motor proficiency. Circle Pines, MN, American Guidance Service. PP: 34-40.
11. Clark, J. E., & Metcalfe, J. S. (2002). The mountain of motor development: A metaphor. In Clark, J. E., & Humphrey, J. H. (Eds.), Motor development: Research and review pp. 62–95). (Vol. 2Reston, VA, USA: NASPE Publications.
12. Cools, W., De Martelaer, K., Samaey, C., & Andries, C. (2009). Movement skill assessment of typically developing preschool children: A review of seven movement skill assessment tools. Journal of sports science and medicine, 8(2), 154-168.
13. Draper, C. E., Achmat, M., Forbes, J., & Lambert, E. V. (2012). Impact of a community-based programme for motor development on gross motor skills and cognitive function in preschool children from disadvantaged settings. Early child development and care, 182(1), 137-152.
14. Ericsson, I. (2011). Effects of increased physical activity on motor skills and marks in physical education: an intervention study in school years 1 through 9 in Sweden. Physical Education & Sport Pedagogy, 16(3), 313-329.
15. Goodway, J. D., & Branta, C. F. (2003). Influence of a motor skill intervention on fundamental motor skill development of disadvantaged preschool children. Research quarterly for exercise and sport, 74(1), 36-46.
16. Hill, E. L. (2010). The importance of motor skill in general development. Developmental Medicine and Child Neurology, 52, 888.
17. Kurtz, L., A., (2008). Understanding Motor Skills in Children With Dyspraxia, ADHD, Autism, and Other Learning Disabilities: A Guide to Improving Coordination. London, N.,J.:Jessica Kingsley.
18. Lloyd, M., MacDonald, M., & Lord, C. (2013). Motor skills of toddlers with autism spectrum disorders. Autism, 17(2), 133-146.
19. Schmidt, R. C., Fitzpatrick, P., Caron, R., & Mergeche, J. (2011). Understanding social motor coordination. Human movement science, 30(5), 834-845.
20. Sher, B. (2009). Early Intervention Games: Fun, Joyful Ways to Develop Social and Motor Skills in Children with Autism Spectrum or Sensory Processing Disorders. United States: John Wiley & Sons.
21. Sher, B. (2013). The Whole Spectrum of Social, Motor and Sensory Games: Using Every Child's Natural Love of Play to Enhance Key Skills and Promote Inclusion. United States: John Wiley & Sons.
22. Sortor, J. M., & KULP, M. T. (2003). Are the results of the Beery-Buktenica Developmental Test of Visual-Motor Integration and its subtests related to achievement test scores?. Optometry & Vision Science, 80(11), 758-763.
23. Vuijk, P. J., Hartman, E., Scherder, E., & Visscher, C. (2010). Motor performance of children with mild intellectual disability and borderline intellectual functioning. Journal of intellectual disability research, 54(11), 955-965.